Followers

August 12, 2011

Perempuan Digoda....Salah Siapa...??

Assalamualaikum...Salam 1 Malaysia.... : )

firstly, aku nak minta maaf kalau entry aku ni....terasa panas bahan uji kaji nya....
tapi aku bukan sewenang-wenangnya untuk berkata-kata tanpa
berfikir dan membuat kajian....tak ditujukan kepada semua orang...
hanya segelintir...

aku terfikir untuk menaip pasal benda ni...sebab perbualan aku ngan membe aku...biasala lumrah hidup lelaki la kan bercerita pasal perempuan...
tapi tidak la selalu....aku bukannya jenis kaki gosip...

apa yang aku ingin taip hari ni...ialah pasal insan yang bergelar Perempuan...
Perempuan sering digoda....betul tak....nak2 lagi yang kununnya bajet hot....
hahaha.....biasa la kan...yg tergoda nya mesti la kaum Adam ni....

tapi yang buat tak best nak dengar....bila perempuan digoda....
mesti lelaki dipersalahkan....kate laki ni gatal la...apa la...
padahal kalau diikutkan....kesalahan tersebut adalah sebab perempuan
sendiri....sekali lagi...tak semua perempuan la kan....

mane tak....kalau da cara pemakaian tu menjolok mata....
betul tak....terseksa iman lelaki.....haha...
then, bila laki duk usha...nk cakap lelaki ni gatal....
aku rase memang kita tak da hak nak tegur...

tapi aku rasa...kita sebagai umat islam...berhak
tegur umat islam sendiri....kalau kita tengok...
sekarang ni da berapa ramai yang terpesong
pada jalan kebenaran...sedih dan sakit hati pun ade...
bila tengok ade umat islam sendiri yang hina...

jap aku pulak yang terpesong dari tajuk....
ini la dia bila da lama tak menulis...
sebenarnya...aku da tak tahu nak taip ape...

sebab entry aku da biar dekat seminggu tanpa
diedit....teruk betul....hahahaha....

nota tampal : jagalah diri, jagalah aurat, jagalah tingkah laku...

mesti best kan korang bace.....smpai bawah je hampeh....hehehe
minx sorry...
peace~

No comments: