Followers

July 24, 2011

Aku rindu zaman kanak-kanak...

Assalamualaikum....Salam 1 Malaysia... : )

[ CONTEST ]


okay.....banner da letak....aku join ini contest...
sesape nak join....boleh la click banner....dan follow blog beliau...
supaya senang nak keep in touch.... : )

okay la....aku mulakan kisah-kisah aku ketika aku masih
dipanggil budak kecik ataupun kanak-kanak.... : )

mengikut peringatan aku....dan serba sedikit parent aku....
mase aku kecik.....aku ni seorang yang agak nak kata nakal....
tu memang ada la kan...setiap budak kecik memang nakal yang amat....ahaha
dan yang paling aku ingat lagi....dulu aku memang suka tengok
bangunan berkembar KLCC tu....
sampaikan aku menangis gila2 nak tengok KLCC....dan aku sendiri
gelarkan bangunan KLCC tu 'TOWER JAGUNG'....hahaha

aku ni gak mase kecik memang kuat menangis....parent aku kata....
kalau aku menangis mesti smpai nk termuntah....haaa...itu memang keje aku la...
parent aku cakap....memang aku ni kekadang kalau x muntah tak sah.....
hahahaha.....

aku ni gak dulu...memang boleh dikatakan anak yang manja la....
aku cukup sayang ibu ngan ayah aku....sampai kalau berjauhan....
memang menangis la...rindu parent aku....huhuhu.... : )
dan aku gak cukup rapat ngan nenek aku....kalau nenek aku ade....
malam tido sebelah dia....

banyak betul kenangan....tapi kenangan pahit time aku kecik....
aku jatuh basikal...tapi kalai jatuh basikal tak teruk takpe la...
tapi amik...!!!! kening belah kiri aku koyak....
muka penuh ngan darah....huhuhu....huh!! xley bayangkan....
tapi aku takut nak jahit....hehehehe....

hehe...kalau dikenang....memang banyak kenangan....
minat kat perempuan pun ada....bergaduh pun ada....
haaa...citer pasal gaduh....aku penah kene....smpai berdarah lengan aku...
sebab kene tikam ngan pensil....bukan sebab ape....seingat aku...
membe aku ni menangis....aku gelak kot seingat aku....agaknya membe aku ni marah....
die amik pensil kayu tu.....die tikam aku....perrhhh....xterkata....baju skolah
berdarah.....huhuhu....

tersenyum aku menaip mengimbau mase kecik....nak taip memang x terhabis aku rase....
tu la...zaman kanak-kanak kita dulu....x sama ngan budak2 sekarang ni....
budak zaman sekarang....membesar dengan kemewahan sekeliling mereka....
nak itu dapat....nak ini dapat....tapi aku dulu ape kurangnye....
tapi tak semewah kanak-kanak zaman sekarang..... : )

setakat ini je la cerita aku....kenangan biarkan kenangan....biarpun pahit...
atau manis....hanya kita je yang tahu.... : )

nota terbang : kebetulan....aku ade facebook page...Kami Rindu Zaman Kanak-Kanak
                     jom like... : )

Tagging


chill yaww...peace~ : )

~mr.Monkeyz~

2 comments:

Cik Azizah said...

gudluck!! hehe ni rasa nak buka kitab lama balik ni. haha

mr.Monkeyz said...

hehehe..... : )