Followers

June 6, 2011

Hubungan Terlarang Sebelum Berkahwin Jadi Trend...???

Assalamualaikum....Salam 1 Malaysia.... : )

huhuhu....lagi 1 isu hangat....kenapa la dunia sekarang ni....??
Everything pasal perkara negatif....most of people in Malaysia
yang terlibat ialah dari kalangan kaum Melayu....beragama Islam....
2 hari aku x tgk paper...semalam bru bukak...then aku nmpak 1 berita
yang agak menghangatkan....

tapi aku rase kes seperti aku da xberapa heran....sbb memang da biasa...
dengar...dan memang bukan jadi 1 kes yang luar biasa...n x pernah kita
dengar....nk tau pasal apa...???
tu tajuk entry aku tu...korang da dpt agak da ape die....

Hal mcm ni aku da biasa dengar....dalam berita ni mengatakan
budak perempuan ni da biasa melakukan hubungan terlarang atau
pun dipanggil seks sejak dari umur 14 tahun....dan sering
melakukannya sehingga die berumur 16 tahun....sepanjang 2 thun tersebut...
dia mengaku pernah tidur dengan 8 orang lelaki....hmm...teruk
budak2 zaman sekarang.....semuanya...kene Kejutan Budaya....

ni la dia gambar dua orang yang terlibat dengan hubungan terlarang...

aku rase diorang xpernah ade perasaan malu....tapi aku rase
diorang bangga buat bende tu....bangga cerita kt member2...
kenapa mesti orang melayu kita jadi mcm ni....???
korang ley jwb x...

ini la jadinya bila salah pilih kawan-kawan....bukan pilih kawan yang
membawa kita kearah kebaikan....tapi bawa kearah keburukan....
dan juga menjatuhkan maruah....aku pun x tau nk ckp ape...
kalau ditegur pun....diorang akn melawan balik....huhu

kes mcm ni jugak la yang akan mengundang kepada kes pembuangan bayi...
seperti 2 kes sebelum ni....yang pernah aku type di entry aku....

Angkara Nafsu...Seorang Insan Menjadi Mangsa...
Seorang Insan yang Bernasib Malang...

Sumber : Metro Ahad, 5/6/2011

p/s : kepada ibu bapa tu....perhatikan la perlakuan anak-anak anda....
      bila kes mcm ni berlaku....anda sndiri pun x tahu....dan kes mcm ni
      gak la akn menjatuhkan maruah anda.....dan orang sekeliling akan...
      salahkan ibu bapa...sebab xpandai jaga anak....anda juga yang akn
      dapat malu.... : )

~BooBoo~

3 comments:

Cik Azizah said...

xtahu nak salahkan siapa..anak dah tentu buat terkutuk..nak kata ibubpa xlrang tak patut jugak..mgkin anak ni sendiri memberontak..tapi kalau jijah ada anak gini..awal2 lagi jijah dah anta kat pusat pemulihan..

eh terkomen pnjng!..hehe

BooBoo said...

hehehe....budak skang perangai makin menjadi2 la kak jijah....orang nk tegur...die marah kita balik...huhu

cik zaza said...

dah buat tu boleh bangga lak kan. tak paham betul dunia sekarang ni..