Followers

May 27, 2011

Tengok Takut....Buat Tak Takut....???

Assalamualaikum....Salam 1 Malaysia... : )

haish...manusia sekarang ni....bila tengok....huish...katanya takut....
tapi bila buat....katanya nikmat....adessss....Apa nk Jadi la...???
manusia sekarang ni.....xtau la nk ckp cmne....
mmg xpernah kenal erti serik aku rase.....

korang nk tahu tak pasal ape....?? ini semua pasal
rokok...perokok...orang yg membeli rokok....HUHUHU....

beberapa hari dan hari berikut nya....kejadian berlaku di tempat keje aku....
ketika aku sedang jaga cashier di 7eleven.... : )
kejadian yang agak melucukan bagi aku....HAHAHA

ade sorang customer datang nk beli rokok....korang tahu kn....kt kotak
rokok tu terpampang gambar2 yang agak menggelikan...menggerunkan....

mcm kt dalam gmbar ni....

so, ade sorang customer....aku amik la rokok yang ade gambar orang kt leher
die ade lubang tu....stroke ape tah....stroke bebenor rsenye....HAHAHA

so, die kate xnk amik rokok yang gambar lain....die kate bagi yang ade gambar
baby tu....HAHAHA....pelik aku...dia kate " Haiyooo...takut la..." HAHAHA....

so, ni la isu yang aku nk bangkitkan....kenapa nak takut...padahal....isap
rokok tu...sume gambar yang ade kt kotak rokok tu...kemungkinan
perokok akan terima....so, kenapa nk takut....??? Betul x...??

tapi tu la...orang still hisap rokok....walaupun da kluarkan amaran dan
akibat2 daripada merokok...yang boleh kita lihat kt kotak rokok tu...
sanggup hbis RM 10....semata-mata untuk rokok....huhuhu....
bila manusia ni nk sedar....??? Hanya Allah saja yang tahu dan tentukan....
huhuhu.....

katakan Tak Nak!! Kepada Rokok.... : )

~BooBoo~

No comments: