Followers

April 10, 2011

Perlu ke SIFAT itu dalam diri...??

Assalamualaikum....semua...
Hari ni aku nk keluarkn isu pasal Sifat manusia pada masa kini...

Korang nk tahu x sifat ape....byk sifat kt manusia ni.....
Positif dan Negatif...tp harini aku x nk citer sal POSITIF...
tp aku nk tekankn yg NEGATIF....

- BUSUK HATI - DENDAM - IRI HATI

apa lagi...aku rse byk....tp PERLU ke..?? sifat itu dalam diri...
aku rse kalau manusia berbaik antara satu sama lain...
sifat seperti tu mungkin x berleluasa....x menguasai diri manusia...

mula-mula ye la...perasaan tu xde...tp ble manusia nih da dihasut oleh SYAITAN..
nafsu nk membakor tu mula la membuak-buak...
haa..ni die...SYAITAN LAKNATULLAH...

da byk da skang ni aku tgk...orang suka menganiaya kawan mereka sndiri....
dgn cara Memburuk-buruk kan kawan mereka dgn cerita yg xsedap didgr....
menjaja cerita sana-sini...padahal citer tu x betul pun...

weyh please la...itu da dikira perbuatan MENFITNAH....da dapt 1 DOSA
BESAR yg bersamaan dengan DOSA MEMBUNUH....beristighfar lah
wahai manusia...HUHU...

kesian kat orang yg teraniaya....dah la diburuk-burukkan...pas tu kene
kutuk ngan orang...HUHU...

Sedar la kamu wahai manusia...kt sini aku nk igt kn la...
JANGAN DENGAR CERITA DARI SEBELAH PIHAK je...
Dengar la dari kedua-dua belah pihak....dari situ kita ley wat kesimpulan...
yg mana betul dan yang mana salah...
dan jangan cepat percaya dengan apa yang orang kata kan....

Terlajak Perahu Boleh Diundur, Terlajak Kata Badan Binasa...

Walaupun sejahat manapun kamu....Janganlah menyusahkan Hidup orang...

~BooBoo~

5 comments:

Cik Cempaka said...

sekarang ni fitnah dah macam makan bubur,,..

BooBoo said...

@Cik Cempaka
tau xpe....sakit hati gak ngan bende camni...walaupun x kene kt diri sndiri...

Cik Azizah said...

grrrrrrrr..tak suka orang menganiaya kawan sendiri!! jahatnya ya ampun!

BooBoo said...

Tau xpe kak jijah....huhhu...kwn azim ade sorang kene mcm ni...

mook said...

masyeh2 huhu.. ak psti bnyk lgi yg hngt bkl berlku . so sila tunggu .. *tunggu sebentar wahai kawan lalala !