Followers

April 20, 2011

Nak Malu Apa....???

Assalamualaikum...Salam tuk semua....Salam 1 Malaysia...
salam apa lg...HAHA : )

Nak Malu Apa....??? aik kenapa tetiba nk malu apa ni...
haa...korang nk tahu sal apa....

Korang pernah dengar 1 dialog dalam mana2 drama atau movie melayu...
antara seorang anak ngan ibu...



Contoh :

Situasi bila seorang ibu menghantar ank nya ke tempat belajar....
dan seorang ibu akan mencium pipi atau dahi anknya sebelum meninggalkan anknya...
tp ini yg terjadi.......

" xyah la ibu....malu la kawan-kawan nampak...nnti apa yg diorang kata..."

Pernah x korang dengar mcm ni....ade x hal mcm ni berlaku dikalangan kawan2
korang.....HUHU...

Kenapa nk malu bila ibu nk cium anknya sendiri....?? itu tandanya ibu kita syg kt kita...
tp ape yg kita buat....bkn nye nk blas cium pipi ibu kita....haih...apa nk jadi la...
tp bila ngan awek sendiri....depan orang ramai xmalu....beromantik...pegang2 tgn...
hantar awek balik....seblum kluar cium pipi....adessss....xmalu plak...HUHUH

tp ngan ibu sdiri malu....Apa Kejadah Semua Ni....??? HAHAAHA....
ibu melahirkan kita ngan perit pedih bertarung nyawa....membesarkan kita
dengan susah payah....membimbing kita jadi ank yang baik....
tp hanya disebabkan kawan....kita lupa ibu kita...Ibu nk cium kita pun malu...huhuhu

kenapa harus jadi begini...??? ade sesapa nk kongsi kn pendapat korang....huhuhu


cuba korang bayangkan....bila Ibu kita da xde....ibu la tempat kita nk bermanja...
Ibu la tempat kita nk mengadu....bukan ibu sahaja....ayah gak...so, Hargai dan jagalah
Ibu bapa kita selagi diorang masih ada....


p/s : walaupun perkara ni kita da lama dengar....aku nk bangkitkan balik....so, apa
       pendapat korang....?? Renung-renungkanlah....

Assalamualikum~
      

6 comments:

DIEDA said...

tanggang =='

BooBoo said...

hehehe....si tanggang pun ye gak...

nelly said...

derhaka ~
hahaha

BooBoo said...

nelly: huhuhu....

PReDicToR said...

betul2...watpe nak malu...mak kite tu xmalu pun lahirkn kite...

BooBoo said...

tau xpe.....