Followers

March 5, 2011

Life as Student...(Social Life)

Assalamualaikum....*waalaikumussalam...
Watper...*wat xtau...
HAHAA...

~weeeee....BooBoo kembali mengUPDATE...ape yg diUPDATE...
supaya terUPDATE la Blog BooBoo nih....HAHA
.........................................................................................................................................................................................................................

gambar hiasan : )
.........................................................................................................................................................................................................................

okay...firstly...aku awl2 nk minx maaf...
lau entry aku kali nih akn menyinggung perasaan orang ramai...
membuatkn orang mrh...terasa dan sebagainye...
aku x berniat nk mempertikaikn hal ni...
ni just luahan dari aku berdasarkn permerhatian dan
pengalaman aku sndiri...

x mo berceloteh panjang...ni die...
entri aku kali nih ialah tntg kehidupan mnjadi seorang student...
yg barkaitan ngan sosial life....apa pendapat korang...tntg tajuk aku kali nih...
kpd yg bergelar student...ape yg korang rase...
dgn kehidupan korang skang nih....

okay...title nih aku wat bkn la berkaitan ngan life sebagai sekolah...
tp life sebagai student universiti....

Kehidupan sebagai sorang pelajar universiti nih mmg besar dugaannya...
korang nk tahu sbb ape...ni berdasar kn atas pengalaman dan
pemerhatian aku la eh....jgn nk terasa atau apa...

kehidupan seorang pelajar universiti nih...besar dugaan sbb...
kita da terdedah dgn dunia luar...lau mcm dulu...sekolah...
kita x sebebas seperti sekarang nih....nk2 lg...
bg yg asal dari kg...bkn sahaja kg...tp dari bandar juga sama...
*sorry aku x berniat nk mempertikaikn hal nih...

yg dari kg atau bandar nih....bila diorang da dpt tawaran belajar luar dari kg halaman
diorang....aku amik contoh terdekat...KUALA LUMPUR...
diorang akn berasa gembira sgt...sbb...diorang da jauh dari keluarga...
itu yg membuatkn diorang rasa suka...krn diorang tidak akn lagi
dikongkong oleh keluarga....

HUHU...da byk aku tgk student-student yg akhlak mereka....
sudah rosak....bersosial sana-sini...bargaul dgn laki dan perempuan...
tidak menutup aurat...

kadang2...terlintas gak persoalan lam otak 1 TERA aku nih...HIHI
diorang mcm nih...parent diorang x tahu ke...atau
parent diorang x kisah dgn kelakuan diorang nih...

adakala sedih gak...bila melihat ank melayu kita sndiri...
yg beragama islam...berperangai sprti nih...parent kita da beri
kepercayaan sepenuhnya kt kita...nasihat kita supaya jaga diri..
bila belajar kt tmpat orang...tp kita sndiri wat xtahu je...
yg kita pikirkn hanya NIKMAT KEHIDUPAN....

dlm hal ni gak....kita x ley slhkn sepenuhnya kt student tu sndri...
tp gak...ade sesetengah keluarga...parent die mmg x penah..
nk amik peduli sal ank die...hnye sbb sibuk dgn hal kerja...
ade gak...parent x pernah nk didik ank mereka dgn didikan
AGAMA...itu sbb mereka ni...mudah terpengaruh
dgn dunia luar....

Kesimpulannya, jgn mempersiakan kehidupan kita
yg masih panjang perjalanannye...byk bende lagi yg perlu
kita kecapi untuk mencapai kejayaan didunia dan diakhirat...
jgn hampakn harapan parent kita.... : )

BooBoo said:
sekali lg....aku nk minx maaf...if ade sesapa yg terasa ngan
post aku kali nih....aku x berniat tuk mempertikaikn hal nih...
hati aku da tergerak nk post sal bende nih....
so aku luahkn dari hati aku....berdasarkn atas pengalaman...
dan pemerhatian aku sndiri...

dan 1 lagi...diri aku x lah sempurna seperti orang2 yg betul2 beriman...
xde orang yg sempurna....semua orang mesti pernah melakukan
kesalahan...tidak kira kecil atau besar....
jgn anggap post aku nih nk menasihat orang...aku x berhak untuk tu...
sbb diri aku gak x sempurna...skali lg ini just luahan berdasarkn
pengalaman dan pemerhatian aku...

that's all...Chill yaw..!! : )
...Happy Always...

4 comments:

mook said...

ngek ! entry yg merapu ak tak phm hehe ;p

BooBoo said...

ko x phm ke....HAHAHA...
kebingungan sebentar..HAHAHA...

annenyss said...

kene pandai jaga diri ;p

BooBoo said...

@annenyss
tul2..mmg kene pandai jage diri....